Wintertrip met twee dagen keihard snowboarden!

Na het fantastische weekend skiën in Levi gingen we de wintertrip voorbereiden. Ik had de verantwoordelijkheid dat alles uitgezocht zou worden over het skiën/snowboarden. Die taak wilde ik uiteraard met plezier vervullen.We moesten dit keer alles zelf organiseren metalle risicoplannen en veiligheidsplannen.

Op zaterdag hadden we een landen avond georganiseerd. Ieder land maakte een gerecht uit het thuisland en had een spel voorbereid om te doen. Wij hadden stamppot gemaakt en tot mijn verbazing viel het nog best goed in de smaak.

Op maandag ochtend moesten we om 8.30uur verzamelen. Iedereen stond weer met de backpack klaar voor de wintertrip. Na 3,5uur rijden kamen we aan bij onze eerste bestemming een jeugdcentrum. Hier kregen we een lunch en gingen we wat activiteiten doen die daar gedaan worden met de jongeren. In de avond gingen we onze tent opzetten want we sliepen daar in onze tenten in de sneeuw. In de avond was er nog de mogelijkheid dat je in de sauna kon, hier maakte ik uiteraard nog even gebruik van voor ik in-5gingslapen. Bij de sauna was er een bevroren meer met een gat waar je in kon springen na de sauna. Het was heerlijk maar wel extreem koud!

De volgende ochtend stond de wekker al om 06.30 uur om de tent op te ruimen en te ontbijten. De bus kwam ons ophalen om naar de volgende bestemming te gaan. Die dag gingen we the little bear trail hiken, dit was een hele mooie wandelroute met veel hangbruggen en watervallen. Daar gingen we dan weer met de rugzak op door de sneeuw op naar de hut waar we gingen overnachten.
Onderweg was het vrij glad en het lopen door de sneeuw is toch een stuk zwaarder. Eenmaal aangekomen bij de hut rond 15.00uur was het al weer bijna helemaal donker. Er was de mogelijkheid om binnen te gaan slapen maar ik had er voor gekozen om buiten te gaan slapen want het was tevens de laatste keer buiten slapen.
Ik heb het nog nooit zo koud gehad als die nacht. De volgende ochtend zetten we onze tocht voort tot we aankwamen bij het punt waar de bus ons kwam ophalen. We werden naar onze volgende accommodatie gebracht, dit keer hadden we een huis met sauna, eindelijk weer een normaal bed en een douche, genieten. In de middag gingen we langlaufen, dit ging helaas niet zo vlot omdat sommige dit niet zo snel oppikte. In de avond hebben Roel en ik voor ons huis gekookt en ik was om 21.00uur al in dromenland na al die indrukken en inspanningen.

De volgende dag was ik de leider/organisator, de dag dat we gingen skiën en snowboarden. Yesss, hier had ik me zo op verheugd. Op koste van school leren snowboarden, ik had me geen betere minor kunnen wensen! Ik ben die dag denk ik wel 50x gevallen maar aan het einde van de dag ging ik zelfs al een rode piste af! Het was echt super leuk! De volgende dag toen ik wakker werd kon ik bijna niet lopen, alles deed pijn. Niet zo gek na 7 uur langsnowboarden. De laatste dag was een vrije dag je mocht zelf kiezen wat je ging doen. We zouden deze dag een husky tocht gaan maken maar deze kon helaas niet doorgaan vanwege te weinig sneeuw. Ag ja dan nog maar een dag snowboarden waarom ook niet. Helaas moesten we om 17.00 uur al weer met de bus terug.

Nu begint de laatste week, over 5 dagen ben ik al weer in Nederland! Heel erg raar maar ook heel leuk. Ik moet nog even mijn fiets zien te verkopen maar dat komt wel goed.

TIP: Ga op wintersport in Finland, super gaaf! Op sommige dagen kun je zelfs de piste op tot 23.00uur. Alle pistes zijn verlicht omdat het rond deze tijd om 14.00uur al donker word. En het wintersport seizoen begint hier al in november en eindigt pas in april.

Reacties

Reacties

Veerle

Yeaahh weer een verhaaltje! Ik denk dat je het heel erg gaat missen als je terug bent, dus neem het er nog even van(nu het nog kan;)). Maarrrrr ik kan niet wachten tot je terug bent.

Liefssss

Juul

Hee Veertje, Ja ik denk dat ik sommige dingen wel zal gaan missen inderdaad, maar ik heb jou toch als ik terug ben! Dat maakt een hoop goed hihi
XXX

Soof

Ff serieus juul!?! Je moet in een tent slapen, ga daarom nog de sauna in (opwarmen!) om vervolgens in een bevroren meer te springen????!!!! Ow em gee!!! Held!

Daarna nog een nacht vrijwillig in de tent... Wat een bikkel ben jij zeg... Echt stoer!

En natuurlijk (grrr) zoef jij na een dagje snowboard les alweer van de rode piste..... Respect!

Geniet van je laatste (inmiddels vier) dagen sis!!

Wel heel leuk dat he straks weer in den landen bent! :-)
Joeehoe!

Xxxxxxies mmmwwuah!!

Ps. Sorry ik was n beetje n slome harrie met skype, was toen dus n beetje ziekig maar nu weer primadebima!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!