Weer een spannende week met de kapseis, een dagtocht met de kajaks en raften!

Na een relaxt maar ook actief weekendje begon maandag ochtend de les weer. En je raad het nooit, weer een dag kajakken, chill. Iedere keer als ik opsta denk ik: yes weer kajakken vandaag, niet heel erg verkeerd om een hele dag mee bezig te zijn. We zijn in de ochtend bezig geweest met wat nieuwe technieken om goed te kunnen draaien zonder af te remmen ed. In de middag gingen we kapseizen in de koude en donkere rivier. Het was wel even spannend maar wel heel gaaf om te doen, toch best verfrissend dat koude water. En uiteraard daarna gewoon de sauna in.

De volgende dag werden we opgesplitst in twee groepen, een snelle groep en een wat langzamere groep zodat iedereen wat meer op zijn eigen niveau kon meedoen. Ik mocht gelukkig met de snelle groep mee. De rivier was die dag alleen een stuk wilder vanwege de wind, er waren ineens heel veel golven en het was een stuk zwaarder om te paddelen.

Op woensdag hebben we met de hele groep een dagtocht gemaakt en zijn we met de kajaks richting zee gegaan (de Botnische golf). Voor de lunch zijn we ergens weer aan land gegaan en daar hebben we een vuur gemaakt en zijn we gaan lunchen. Vervolgens hebben we onze tocht voort gezet. De wind was die dag weer zeer krachtig waardoor er veel hoge golven waren. Echt super leuk om in die golven te kajakken, het is wel wat moeilijker, de kans dat je omgaat is dan natuurlijk ook groter. Dat gebeurde Ramon(een Spaanse jongen) op een gegeven moment ook, die was omgegaan. We hebben hem gelukkig snel weer in de kajak kunnen krijgen. Na deze dagen van Kajakken zijn m'n armen wel een beetje gegroeid volgens mij, best zwaar al dat paddelen. Toen ik aan het eind van de dag weer rustig in een stoel zat voelde ik de deining van de golven nog..

Donderdag hadden we weer een normale lesdag in het schoolgebouw, ook weer eens lekker. We hebben toen voorbereidende lessen gehad voor de hike van aankomende week. Dat ging o.a. over welk eten je mee kan nemen tijdens zo'n hike. We hebben ook tent groepjes gemaakt. Ik slaap met de vegetarische Duitser en een Nederlandse meid in een tent. Samen moeten we onze tent dragen als extra bepakking en uitzoeken wat we eten de vier dagen tijdens de hike. Na zo'n mentaal intensieve dag ben ik maar weer lekker een stukje gaan rennen, dat is echt een goede remedie om even lekker tot rust te komen. Ja Soof, ik ben dus serieus nog steeds aan het hardlopen, goed he?

Vrijdag hadden we alleen Finse les in de ochtend. Erg leuk, ze spreken hier het alfabet uit op z'n Limburgs, dus daar hebben we heel veel lol om en is voor Roel dus een makkie als echte Limbo. De Finse taal is wel echt heel erg moeilijk, echt geen touw aan vast te knopen. Een voordeel is dat ze het schrijven zoals je het uitspreekt, best handig voor een dyslect als ik.
In de middag gingen we raften, super cool alleen ik had er eigenlijk helemaal geen zin in. Ik was echt super moe en het regende en waaide de hele dag al super hard. Nou om drie uur ben ik toch maar die bus in gegaan omdat ik het toch ook echt niet wilde missen. Nou dit was echt het hoogtepunt van de week. De rivier was wel extra wild door die harde wind. Ik heb volgens mij heel Finland bij elkaar gegild in die boot van plezier en stiekem ook een beetje van angst. Ik hield in gedachte dat ik in een attractiepark was met een wildwaterbaan maar dan een heel stuk heftiger(jezelf voor de gek houden scheelt wel voor de angst). De eerste ronde zat ik voorin in de boot wat dan ook de engste plek bleek te zijn omdat je dan veel beter kon zien wat voor een enorme golven er aan kwamen. De tweede ronde zijn we Margot verloren die werd namelijk meegesleurd door een golf die onze boot insloeg. We hebben haar gelukkig nog wel weer de boot in gekregen. Wat een ervaring was dat zeg, dat zal ik zeker nog een keer doen.
In de avond zijn we nog gaan stappen waar ik één drankje heb gehaald voor 7,50 euro, dat was dan ook mijn eerste en laatste drankje voor die avond. De drank in een bar is echt extreem duur.

Zaterdag weer lekker weekend, eerst even hardgelopen en toen ik terug kwam had iemand een slagline gespannen om overheen te lopen. Ivet een Spaans meisje ging mij leren hoe je dat moest doen, het lijkt wel veel makkelijker dan het is maar ik bleek een natuurtalent. Na 15 min liep ik zo heen en terug. Roel probeert nog steeds met een paar stappen. Yoga doet wonderen, denk ik.
Ik heb ook mijn eerste fles wijn gehaald een simpele JP Chenet voor 7 euro. En dit was dan ook een van de goedkoopste.

Ik ga zo maar eens klimmen want daar ben ik vorige week niet aan toegekomen. Mijn backpack is al redelijk ingepakt voor dinsdag. We gaan dan met een bus 300 km naar het noorden naar Pallas. Ik ben benieuwd, 4 dagen niet douchen is best lang!

Tot over een week!




Reacties

Reacties

Florian

BAM!! De snelle groep! Goed bezig schatje ;)
xx

Roel

Mooi Julia!
Leuk om het vanuit een andere kant te bekijken.
En wat betreft die slagline, ik heb nog 3 maanden.
Groet (met een zachte G)
Roel

Pap

Juultje. je stukjes worden iedere keer beter en spannender.
Leuk om te lezen.......wat een avonturen!!!!!!! Kus papski

Job

Heel erg leuk om te lezen Juul! Dat zijn nog eens 'schoolweken'...;-) Zouden we in NL ook vaker moeten hebben! Klinkt echt als een opleiding die voor jou gemaakt is!
Als wij weer in thuis zijn gaan we snel eens skypen!

X

olga

Ha die Juul,

wat een leuke, spannende verhalen. Super wat je allemaal beleefd. Het Noorderlicht al gezien!!!!!!
Dat is een van mijn grootste wensen!!!! En jij ziet het meer dan eens. Jaloers!!!!
Blijf genieten.

Groetjes ook van Albert

Ria

Juul, wat een belevenissen!!!
Wie had kunnen bedenken dat jij zo avontuurlijk kon zijn. Geweldig . Liefs van ons allen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!